Despre spatiile de birouri. Cum alegem sediul firmei

Primul pas in alegerea unui sediu nou pentru companie este selectarea unui set de oferte care corespund nevoilor noastre, fie ca facem singuri acest demers sau apelam la un consultant imobiliar specializat in spatii de birouri. Pe langa zona in care este amplasata vila sau cladirea de birouri si bugetul de care dispunem, sunt insa cateva detalii foarte importante, care pot face ca la o analiza mai atenta sa puna intr-o lumina favorabila o oferta ce poate parea dezavantajoasa.

Evaluarea corecta, prin comparatie a mai multor oferte

Un aspect important in compararea ofertelor de spatii de birouri de inchiriat pentru birouri este similaritatea parametrilor comparati. De exemplu compararea suprafetei utile cu cea inchiriabila, sau compararea pretului pe mp util cu pretul pe mp inchiriabil sunt greseli frecvente si care au drept consecinta alegerea ofertei care nu corespunde intocmai asteptarilor.

Doua repere importante in acest demers sunt suprafata spatiilor de inchiriat pe de o parte, si suprafata spatiilor comune, de cealalata parte.

Trebuie sa notam ca suprafetele spatiilor comune variaza intre 8 si 13% pentru cladirile de birouri de suprafata mare (de peste 3.000-3.500 mp), iar in cazul cladirilor mai mici (sub 2.500-3.000 mp) spatiile comune ocupa in jur de 12-17%. In aceste conditii, un spatiu care in aparenta are pret mai mare comparativ cu o oferta similara, poate fi mai avantajoasa daca suprafata alocata spatiilor comune este mult mai mica.

Forma spatiilor pentru birouri in vile sau centre de afaceri

Un alt aspect esential este si forma spatiului ales pentru birouri, care permite o organizare eficienta a posturilor de lucru, in ce masura spatiul beneficiaza de lumina naturala sau clauze contractuale, precum durata inchirierii, calculul si plata cheltuielilor de intretinere ori sumele platite in avans si garantiile.

Parcarea, un detaliu tot mai important in alegerea sediului de birouri

In selectia ofertelor pentru birouri de inchiriat, un criteriu care a castigat mult in importanta este existenta unei parcari si a locurilor incluse in costuri.

In cazul cladirilor de birouri, exista un standard in functie de clasa cladirii si de zona in care se afla. Daca pentru cladirile de afaceri de clasa A si B, rata medie este de 1 loc la 70 – 100 mp inchiriati, pentru cladirile de clasa C, nu exista o regula pentru rata locurilor de parcare aferente spatiului inchiriat.

Maria Neda: PR Coordinator