Primăria din Amsterdam vrea să reducă 11.200 locuri de parcare pentru mașini, până în 2025, prin micșorarea numărului de permise de parcare acreditate.
În acest oraș, doar 22% din rezidenți folosesc zilnic mașina pentru a merge la birou, majoritatea apelând la bicicletă. Drept pentru care, mereu este nevoie de noi locuri de parcare pentru biciclete și măsuri pentru creșterea siguranței în trafic a bicicliștilor.
Pentru a descuraja folosirea mașinilor și a reduce traficul, reprezentanții municipalității au și crescut constant tarifele permiselor de parcare în zona centrală.

Pe viitor, se va continua această politică, în paralel cu creșterea tarifelor reducându-se și numărul permiselor valide – atunci când o persoană părăsește orașul sau moare, permisul va fi anulat și nu va mai fi acordat altui cetățean, ca până acum.
La putere în Amsterdam este un partid ecologist, GroenLinks, din 2018, care a promis încă din campania electorală această măsură de reducere a poluării și a traficului.
În locul parcărilor de mașini, care vor fi reduse cu circa 1.500 unități pe an, se vor amenaja parcări de biciclete, se vor planta copaci și flori și străzile vor fi amenajate pentru pietoni, cu mobilier urban pentru relaxare în aer liber. În acest fel, reprezentanții Primăriei Amsterdam vor să încurajeze localnicii să stea mai multe timp la aer curat, să socializeze și să își cunoască vecinii, membrii comunității locale.

Într-un cartier central, comunitatea a ales chiar un proiect de înlocuire a locurilor goale de parcare cu o zonă de joacă pentru copii, cu tobogan.
În total, Amsterdamul are 432.000 de locuri de parcare, mai mult de jumătate fiind pe stradă și restul în garaje. Administrația și-a propus să reducă doar numărul parcărilor de mașini de pe stradă, pentru garaje nefiind luată nicio măsură restrictivă.
Administrația locală din Amsterdam are în derulare o întreagă campanie ecologistă, printre măsuri mai numărându-se și mărirea taxelor de acces în centru orașului a nerezidenților – la 7,5 euro/oră, investiții mai mari în transportul în comun și creșterea numărului de panouri solare pe acoperișuri și terase, pentru a genera energie nepoluantă, sub sloganul: „Niciun acoperiș nu poate rămâne neutilizat, în obiectivele noastre de sustenabilitate”.