Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) recomandă o serie de reguli pentru firmele ai căror angajați lucrează în birouri deschise. Printre acestea, se numără măștile de protecție, spălatul pe mâini, programul decalat de intrare în clădire, triajul zilnic – inclusiv cu luarea temperaturii, o distanță minimă de 1,5 metri între birouri și separatoare cu paravane pentru birourile cu angajați față în față, dezinfectate la fiecare 4 ore.

Regulile sunt prevăzute în documentul Recomandări de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituțiile competente privind reluarea activității în domenii specifice după încetarea stării de urgență.
Masca de protecție va fi un accesoriu zilnic, obligatoriu, pentru fiecare persoană care intră într-o clădire de birouri. Toți cei care lucrează în spații cu birouri deschise trebuie să poarte măști de protecție pe față. Sunt recomandate atât măștile medicale, cât și cele non-medicale, atât timp cât acoperă atât gura, cât și nasul.
Ca măsură suplimentară de precauție, se recomandă spălatul frecvent pe mâini, evitarea atingerii feței și asigurarea unui orar decalat pentru luarea mesei și un spațiu de minim 2 m între angajați când mănâncă.
În fiecare zi, angajatorii sunt obligați să facă un triaj al angajaților, să le ia temperatura și să îi trimită acasă pe cei care prezintă semne de infecție respiratorie, precum sunt tusea, strănutul, febra, starea generală proastă sau rinoree (le curge nasul). Toți angajații care au temperatură peste 37,3 C vor fi trimiși acasă și îndrumați către medicul de familie.
De asemenea, trebuie izolată la domiciliu orice persoană de la birou care intră în contact cu un caz suspect sau confirmat cu infecție cu virusul SARS COV-2 (COVID).
În ceea ce privește dispunerea posturilor de lucru în spațiile de birouri, se va asigura o distanță de minim 1,5 m între toți angajații care lucrează spate în spate, sau în rând (unul cu fața către spatele altuia), iar pentru cei care lucrează față în față este obligatorie montarea unui paravan despărțitor, care se va dezinfecta la fiecare 4 ore, cu o soluție pe bază de alcool.
De asemenea, se va dezinfecta spațiul de lucru mai des – la începerea programului și la fiecare 4 ore.
Un alt aspect important este aerisirea spațiului de lucru, conform noilor reguli de protecția muncii.

În primul rând, se vor deschide geamurile cât mai des, pentru a intra aer curat și a se recircula natural aerul din încăperile de lucru, acolo unde clădirea are ferestre mobile.

În cazul în care aerul este recirculat în încăperi, în fiecare săptămână se va aduce un nebulizator pentru dezinfecție (la sfârșitul săptămânii, pentru a nu afecta angajații).
Instalațiile de aer condiționat vor fi dezinfectate și ele periodic, conform normelor de protecție recomandate de producători.
Echipa ESOP vă dorește o întoarcere ușoară la lucru și nu uitați, de fiecare dintre noi depinde sănătatea tuturor!