A merge cu bicicleta la birou nu este doar cool, ci și sănătos și mai rapid. Angajații bucureșteni folosesc tot mai des un mijloc de transport alternativ, o bicicletă sau o trotinetă (electrică sau nu), pentru a merge la birou, evitând traficul și aglomerația din mijloacele de transport. Acest lucru este mai ușor în ultima perioadă, datorită facilităților oferite de proprietarii marilor clădiri de birouri moderne, care au parcări de biciclete, dușuri și vestiare. În acest moment, sunt însă puține piste de biciclete semnalizate corespunzător și legale, recunoscute de Brigada Rutieră București, dar vestea bună este că în acest moment sunt în lucru încă patru noi rute, care ar putea fi gata până la sfârșitul acestui an.
Pistele actuale de biciclete pe care se poate circula bine sunt doar cele de pe Calea Victoriei, Bulevardul Buzești, Parcul Herăstrău – Piața Romană, Bulevardul Constantin Prezan, Bulevardul Aviatorilor.
În 2017, erau monitorizate de către Brigada Rutieră 42 de piste de biciclete, dar majoritatea erau închise și doar cele enumerate mai sus aveau infrastructură bună și erau semnalizate corect.
Pistele viitoare de biciclete
În 2019, Primăria Capitalei a primit o finanțare de la bugetul de stat în valoare de 44,5 milioane de lei, pentru a se realiza infrastructura și semnalizarea a patru piste noi de biciclete, care vor lega 21 străzi, din mai multe cartiere bucureștene.
Traseul 1 la care se lucrează în prezent va fi folosit intens de corporatiști, legând Piața Victoriei de Șoseaua Pipera și Piața Presei Libere.

Astfel, traseul 1 va avea două ramuri:
– Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șoseaua Pipera,
– Ramura 2: Bulevardul Constantin Prezan – Șoseaua Kiseleff – Piața Presei Libere.
În total, pe acest traseu, se va circula cu biciclete pe aproximativ 9,30 km, potrivit proiectului Primăriei Municipiului București.
Traseul 2 va intra mai mult în zona cartierelor de locuit, între Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Șoseaua Ștefan cel Mare – Șoseaua Mihai Bravu, cu o lungime totală de aproximativ. 17,20 km.
Traseul 3 de piste de biciclete, aflat în lucru, este cel al corporatiștilor din zona de centru-vest, din polul de business Grozăvești-Orhideea și Politehnică. Astfel, traseul 3 unește Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bulevardul Națiunile Unite (Pod Grozăvești). Lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de aproximativ 10,15km.
Traseul 4 leagă zona Unirii, de zonele din Estul Capitalei: Bulevardul Libertății – Piața Constituției – Bulevardul Unirii – Bulevardul Decebal – Bulevardul Basarabia și Stadionul Național.
Ce vor avea noile piste de biciclete
Printre lucrările ce se realizează la aceste piste, sunt prevăzute marcaje orizontale-longitudinale și transversale realizate cu vopsea ecologică, albă, care asigura vizibilitate pe timp de ceață sau ploaie, ziua și noaptea, semnalizarea verticală cu table metalice acoperite cu folie reflectorizantă montate pe stâlpi, amplasarea de separatori fizici de delimitare a pistei de bicicletă de spațiul destinat circulației pietonilor.
În viitor, sunt prevăzute și alte noi piste de biciclete, în cartiere precum Drumul Taberei, Militari sau Titan, conform unui plan pe termen lung al PMB. Deocamdată însă doar cele enumerate mai sus pot fi folosite în siguranță.

Pe lângă pistele viitoare de biciclete se vor construi și 420 parcări publice de biciclete, dotate cu rasteluri speciale, amplasate în apropierea clădirilor care au potențial mare de atrage a persoanelor care folosesc acest mijloc de transport.
Folosirea bicicletei sau a trotinetei în drumul către birou reduce timpul de stat în trafic și este și un mijloc de a fi activ, dar este și o acțiune de protecția mediului, transportul alternativ fiind o prioritate pentru administrația locală, cât și pentru proprietarii clădirilor de birouri moderne, care obțin prin facilitățile de biciclete (parcări speciale, dușuri, căi de acces, vestiare) punctaje mai mari, în procesul de obținere al certificatelor de clădiri verzi.