Primăriile din Timișoara și Cluj-Napoca investesc în pregătirea rețelelor de metrou

Timișoara și Cluj-Napoca, orașe aflate în topul primelor trei orașe ca dezvoltare a pieței spațiilor de birouri din România, ar putea avea metrou în viitor. Cei doi primari au prevăzut în bugetele locale sume pentru studiile de evaluare a lucrărilor.

Primăriile din ambele orașe au alocat bugete pentru studii de pre-fezabilitate (Timișoara în 2017 și Cluj-Napoca în 2018), în listele cu obiectele de investiții. În urma acestor studii, se vor analiza traseele viitoarelor linii de metrou, bugetele ce trebuie alocate pentru construirea rețelelor și durata estimată a lucrărilor.

Zonele de birouri sunt luate în calcul pentru construirea unor viitoare stații de metrou, în ambele orașe, dovadă fiind faptul că ele sunt deja enumerate în lista scurtă vehiculată în acest moment de edilii locali.

În Cluj-Napoca, printre zonele cu posibile stații de metrou în viitor se numără Florești, Polus, Gara Centrală și Aeroport.

În propunerea de buget a Primăriei municipiului Cluj-Napoca pentru 2018, aflată în dezbatere publică, este prevăzută suma de 3,482 milioane de lei pentru a finanța mai multe studii de pregătire a viitoarelor lucrări.

Și la Timișoara se pregătește implementarea unei rețele de metrou.

Potrivit unei declarații din 2017 a primarului Nicolae Robu, posibile stații ar putea fi în zonele de la Gara de Nord, Iulius Mall, Openville, Grădina Zoologică, Aeroport. Anul trecut, Primăria Timișoara a avut alocată suma de 137.000 lei pentru studii de fezabilitate.

Proiectul mixt Openville din Timișoara are în acest moment birouri care totalizează 31.000 mp, în două clădiri de clasă A inaugurate în 2017. Spațiile de birouri sunt certificate LEED și respectă standardele clădirilor verzi. Suprafața totală de birouri din Openville va ajunge la 50.000 mp de spații moderne, la sfârșitul lui 2018, când va fi inaugurată cea de-a treia clădire UBC 3.

În viitor însă, proiectul va fi extins, estimându-se o suprafață totală de birouri de circa 100.000 mp, ceea ce înseamnă un trafic de minim 10.000 corporatiști care vor veni zilnic la birou, în acest complex.

Spre comparație, în București, cele mai aglomerate stații de metrou, Aurel Vlaicu și Pipera, au fost tranzitate zilnic de 33.360 persoane, în 2017, potrivit cifrelor furnizate de Metrorex la cererea Ziarului financiar. Cea mai aglomerată stație de metrou din zona corporatistă este Aurel Vlaicu, cu un total de aproape 7 milioane de călători în 2017, iar pe locul doi stația Pipera, cu 6 milioane de călători.

Existența metroului este un punct important în criteriile de selecție, atunci când companiile sunt în căutarea unui sediu de birouri în București, potrivit lui Alexandru Petrescu, Manager ESOP, aflându-se în top 3 cerințe.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din Timișoara sau birourile de închiriat din Cluj-Napoca, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.



0% comision
Thumb
1.425 - 18.282 mp

OPENVILLE - UBC 2

Central, Timisoara
  • Preț la cerere!
0% comision
Thumb
800 - 18.800 mp

Liberty Technology Park III

Nord, Cluj-Napoca
  • Preț la cerere!
0% comision
Thumb
490 - 6.821 mp

Advancity Business Center

Marasti, Cluj-Napoca
  • 14,50€/mp, negociabil

Postari similare

Idei de amenajare a biroului de la serviciu in stil Feng Shui. Ofera un plus de personalitate locului in care muncesti


Business park-urile pun la dispozitie spatii de birouri de inchiriat dotate modern, astfel incat utilizatorii sa se bucure de un mediu de lucru placut, care sa-i ajute sa isi desfasoare activitatea la capacitate maxima. Cu toate acestea, fiecare utilizator isi poate aduce aportul prin punerea amprentei personale asupra biroului pe care il foloseste. Alegerile pe […]


Citeste mai mult

Avantajele unor birouri open space. Iata cum influenteaza evolutia afacerii tale


Anul 2023 vine cu noi provocari pentru compania ta, caci ai ajuns in punctul in care esti nevoit sa cauti o locatie noua, care sa raspunda tuturor nevoilor business-ului pe care il detii. Piata imobiliara este extrem de ofertanta, insa, inainte de a alege, trebuie sa realizezi o analiza corecta a facilitatilor si beneficiilor pe […]


Citeste mai mult

Raspunsul la Covid 19 – regandirea spatiilor de birouri


In aceasta perioada, intelegerea impactului locului de munca asupra oamenilor este chiar mai importanta decat inainte. Proiectarea locului de munca ne va ajuta sa depasim mai repede aceasta perioada. Odata cu aparitia noului virus si implementarea perioadei de carantina, s-au facut resimtite multe schimbari ce au avut un impact puternic asupra companiilor si a modului […]


Citeste mai mult